سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از تفرش بیشتر بدانیم
قالب وبلاگ







ابراهیم کاریابی
« تفرشیها هر کجا باشند نسبت به موطن اصلی خویش علاقة وافر و حیرت آوری دارند که در میان تمام اقوام زبانزد میباشد.» مردمی که همیشه در مواقع انجام کارهای عمومی و عام المنفعه برای کمک و همیاری پیش قدم می*گردند.

از قدیم الایام تفرش در تقسیمات کشوزی بهصورت بخشی از شهرستان اراک منظور شده بود که مرکز بخش « شهر فعلی تفرش » از دو قسمت یا دو محلة بزرگ نزدیک به هم بهنامهای فم و طرخوران تشکیل می شد.

ابراهیم حاج قربانی در سال 1281 در محلة فم تفرش در خانوادة مذهبی قدم به عرصة وجود گذاشت و سنین جوانی را در تفرش زندگی کرد و تحصیلات قدیمه را در مکتبخانه های خصوصی آن زمان در تفرش بسیار شده بود، تا حد احتیاج وقتش آموخت. او بسیار به تحصیل فرزندانش هم توجه نشان می داد و بیسوادی را برایمان ننکش بزرگ می شمارد.

مردم تفرش عموما حتی بانوان به تحصیل و خواندن و نوشتن علاقمند بودند به همین جهت در تمام محله ها کتابخانه های متعدد وجود داشت و مورد استفاده عموم مردم قرار میگرفت.

حتی اشخاصی که در تابستان به کار زراعت و دامداری مشغول بودند، بقیهدفصول و زمان بیکاری را از دست نمیدادند و برای ادامة تحصیل به مکتب میرفتند.
لذا تفرشیها از قدیم دارای فرهنگ بالایی بودند و اغلب خوشنویس و با سواد محسوب می شدند.
شهرستان تفرش که به فاصلة220کیلومتری جنوب غرب تهران قرار گرفته منطقه ایست کوهستانی با آب و هوای معتدل و سرسبز و خرم با محیطی آرام و دلنشین که به همین مناسبت تفرشیهای مقیم تهران و دیگر شهرهای کشور فصل تابستان را برای استراحت و استفاده از آب و هوای لطیف و سالم به آنجا روی می آورند.
جوانی ابراهیم کاریابی در تهران
بالاخره مرغ دل ابراهیم که آرزوهای بسیار بزرگی در سر و دل میپروراند با اجازة مادرش که تنها سرپرست او بعد از مرگ پدر بود، قفس شکست و به سوی پایتخت پرگشود.
با اینکه در آن زمان به یمن حضور خوشنویسان تفرشی و دستگاه های دولتی هجرت و کوچ برای رشد و شکوفایی عادی بود و کارمندی دولت قرب و منزلتی خاص بین مردم داشت و برای ابراهیم که در زمان خودش فردی با سواد محسوب می گشت و او می توانست با استفاده از نفوذ همشهریانش که در ادارات دولتی مصدر کار بودند و اغلب آن ها پست های کلیدی و مهم داشتند استخدام در یکی از دستگاه های دولتی کار سهل و آسانی بود معهذا او به کار دولتی و جیره بگیری رغبتی نداشت و از آن جایی که در سر آرزوهای بزرگی می پرورانید شغل آزاد را ترجیح داد
از کارهای برجسته ایشان 
تاسیس بیمارستان -احداث حمام عمومی-ساختن مدرسه -خیابان کشی درسطح شهر باکمک اهالی-ایجاد پارک ومیدان باغ ملی ازسال1330
وخدمات ارزشمندبسیار        روحش شاد

[ چهارشنبه 89/8/12 ] [ 12:51 صبح ] [ محمد رضامشهدی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب
 Flag Counter
free counters
abzarak.com

javahermarket



بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 158812